Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, July 13, 2013

Bulat Itu Gembira (BIG)

"eh mashi,dapat emel tak?"
"emel apa?haish..lama xcek emel weyyhh..insta,fb, twitter xyah ckap la..rajin bebenor la aku cek..apehal?"


pertama kali aku baca emel ni..perasaan aku bercampur baur..gembira pon tak..sedih pon tak..rasa mcm 'gedebuk' amanah ni jatuh atas bahu aku..berat~

seingat aku,dulu aku pernah jadi naqibah..ditakdirkan aku conduct group yang agak bermasalah budak2nye..aku pernah menangis,aku pernah mengalah dan aku pernah tawar hati utk jadi naqibah lagi..
mana taknya..banyak kerenah yg aku perlu hadapi setiap kali usrah..
ade yg main phone,ade yg main geletek2 kwn sebelah, ade yang diam seribu bahasa..hmmm..macam2 ragam..tapi aku ingat lagi pesan seorang kawan ni..

"kau kena kuat mashi..apa yg kau rasa jauh lebih baik dari apa yg Rasulullah lalui..kau pernah kena baling tahi?kau pernah dibaling batu? kau rasa dimaki hamun? kau pernah diludah? tak kan? kenapa trlalu awal kau menyerah kalah..ummah perlukan kau..kau antara yg trpilih..."

ya Allah..ya Allah..ya Allah..
kerdilnya diri..maaaf,aku terlupa..Rasulullah terlalu kuat dan tabah utk itu..tapi bukan aku..=(
Hasan Al-Banna seawal 22 tahun sudah pon berjuang menubuhkan usrah demi satu matlamat dan niat..menuju Allah..Sultan Muhammad Al-Fateh mmpu takluk Konstantinopel dlm usia yg muda..
saya? awak? dia? mereka? kita?
mungkin sedang berangan2 nak kawin muda, sedang seronok berfoya2, leka mengejar A+ dan 4.00 rata, lalai shopping n lepak sini sana..hmmmm..jiwa muda~
*sentap*

jom sahabat!Dakwah bukan jalan mudah..tapi Ummah perlukan kita!


Bagi yang telah terlibat dalam usrah..tahniah!Anda sedang menikmati taman-taman syurga..bulatan kita bulatan gembira! Kalau semut tahu manisnya ukhuwah antara kita..semut pun tak akan tertarik dengan gula!=)


p/s: Dulu pon, aku lah yg malas sekali nak gi usrah..rilek2..semua org perlu masa..nak berubah bukan senang  kotttt! salam ramadan ;)
jgn malas pegi usrah *tampal kat dahi* XD


3 comments:

  1. Alhamdulillah .. tahniah mashi ,, truskan berjuang yea mashi ..

    ReplyDelete