Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, March 2, 2013

fatih seferagic~~

bismillah~

alhamdulillah3..Today i woke up..I'm alive..I'm healthy..He gave me life..He made me strong..TQ Allah!=)
Have you ever heard this name? FATIH SEFERAGIC..he was born in GERMAN and lived in Texas,USA..and currently he is AL-HAFIZ and now teaching al-quran in Texas!He became al-hafiz at age of 12.Mabruk ya Fatih!i'm sooo jealous with you..
the first time when i know about him..i just think that he is a handsome boy with a great voice and it just that..=(
but i was wrong!

''Fatih Seferagic adalah seorang anak muda yang hebat. Saya menyedari kewujudannya melalui Facebook kira-kira dua tahun lalu. Khabarnya, beliau akan hadir ke Malaysia. Alhamdulillah.

Namun dalam sehari dua ini sangat banyak posting Facebook yang mengulas beliau sebagai perbandingan Justin Bieber, sama kacak namun Muslim dan hafiz al-Quran. Resah saya melihat perangai masyarakat kita, dalam hafazan al-Qurannya dan pelbagai kebaikan Fatih Seferagic, kita memilih sisi pandangan yang mengundang fitnah, menimbulkan bencana penyakit 'ain dan menyuburkan Talbis Iblis.

Ya Allah, lindungilah anak muda ini, dan jauhkan masyarakat kami daripada fitnah nafsu dan syaitan yang berbelit-belit di era seribu tahun selepas kewafatan Nabi sallallaahu alayhi wa sallam kami, ameen'' - ustaz Hasrizal Abdul Jamil 


nak cakap bahasa melayu pulak..hehe..bahasa mencerminkan bangsa!

betol kata2 ustaz ni..memang kita akan pandang rupa..lagi2 kaum HAWA macam aku nilah..mmg first2 tgok
"wah!!!hensemnye.."
"calon suami ni!"
tak salah nak minat sebenarnya..apakata kita semua pandang sisi yang tak membawa fitnah..banyak contoh dan kebaikan yang kita boleh ikut dari FATIH sebelum kelebihan rupa dia..muda2 dah hafal al-quran..so kite bila lagi?hehe..
then.muda2 dah ada semangat dakwah yg tggi..so..kita pon mesti bersungguh-sungguh nak bela agama dan jadi lagi baik drpd dia..pelihara iman..pelihara akhlak..ingat!minat sebab dia hnsem..suara sedap tak salah(sebab minat jgak!!=D)..tapi lihat positive side of him..

kita mesti selalu ingat..pujian itu menyemarakkan api neraka..kita tak tahu kalau dgn pujian kita terhadap FATIH akan buat dia megah dgn apa yang dia ada..nauzubillah..FATIH!kau kena kuat!kau mesti terus bela agama!kau mesti jadi qudwah hasanah utk remaja sebayamu!








p/s: teguran bersama..hehe..sebenarnya sebelum ni pon ada seorg insan yg aku gelar KAKAK yg mengingatkan aku perkara ni..terima kasih..hanya Allah yg mampu balas=)
pemuda pemudi Islam!moh lah kita pulak ye!=)



No comments:

Post a Comment