Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, May 26, 2013

Halal ke haram? Anda memilih!

oh indahnya pagi!alhamdulillah!

baru2 ni..diizinkan Allah utk aku pergi ke sebuah tmpat mmbeli belah di ibu kota (maaf,identiti tempat ini dirahsiakan kerana dikhuatiri akn tmbul perasaan riak = =' )
ermm..disebabkan poket yg mula menebalkan diri..dan keterujaan utk berjalan-jalan..bershopping sakanlah aku di situ sambil cuci2 mata =)

entah kenapa..terasa nak berjalan-jalan di tempat barangan dapur..then mata ni terhenti kat dua insan yg aku kira mgkin baru bergelar raja sehari..inai di jari si isteri pun masih merah lagi..barangkali ini baru pertama kali mereka keluar beli barangan dapur bersama2 kerana aku dpt lihat si isteri masih malu2..tak kurang juga si suami yang tersengih kerang sedari tadi..*apahal skema sgt ni mashitah?*
ah!jelesnya aku!aku teruskan berjalan dan biarkan mereka berdua merasai kenikmatan di jalan yg Allah redha..

jalan punya jalan tanpa kenal erti penat dan jemu..haish..kalau blajar cepat je mengalah dgn nafsu..kalau berjalan mmg no 1 la!mata aku trhenti lagi kat dua insan yg aku rasa mungkin mereka pasangan kekasih..gerak geri dan tindak tanduk mereka membuat aku berasa loya,mual2 dan terasa hendak pitam..barangkali penat berjalan dari pagi tadi jugak..hmmmm..orang lain yg kahwin..org lain pulak yg lebih2..hehehe..hairan melihat gelagat dan ragam mereka..

*baca dgn nada yg serius* XD

tengok!mcm mana Allah bezakan antara yg halal dan haram kepada pandangan manusia di sekeliling..maaf..aku juga bkn manusia sempurna yg berhak menilai baik dan buruk orang lain, bukan juga penimbang yg layak menilai pahala dan dosa seseorg..tidak juga pengukur yg boleh mengira ketinggian iman seseorg hamba kepada penciptanya..malah aku tidak layak sedikit pun utk mnntukan syurga neraka kpd insan bergelar manusia..aku pun hanya manusia biasa..tapi aku cuba utk luahkan rasa yg aku simpan dalam hati...
 moga2 aku,kau,dia dan mereka sama2 dapat menikmati rasa yg halal..nanti sama2 bahagia..Allah pon suka!=)

p/s: sekadar peringatan bersama..tidak ada kaitan dengan yg hidup atau yg telah meninggal dunia..hehehehe..tq sudi mmbaca..moga2 bermanfaat =)







2 comments:

  1. hadis Rasulullah SAW yang menerangkan bahawa baginda telah melihat percampuran di antara lelaki dan wanita di jalanan, lantas baginda SAW menyuruh para wanita supaya berjalan di tepi jalan bagi mengelakkan berlakunya 'ikhtilat' di antara mereka.

    AVOID IKHTILAT

    ReplyDelete
  2. hmmm..terima kasih!=) boleh tau siapa pencari ilmu ni?

    ReplyDelete